Museografica is a private firm with offices in the US and Mexico City, Mexico.

Since 1977 it has provided professional services for the planning, design, and production of museums and exhibitions. It offers clients comprehensive services spanning all project phases, from concept to production to initial operations to renovations.

Museografica staff have worked with many of the most important museums in the Midwest and significant institutions in Mexico, Europe and around the world, spanning a wide range of projects, typologies, themes and subjects.

Always on the forefront of museum design, Museografica pioneered the use thematic environments and other interactive and participatory exhibit media. Today these are common and indispensable elements of contemporary exhibition design. This has earned the firm many important awards, and an international reputation for designs that combine the presentation of objects and complex didactic content with exhibition spaces that are highly functional and engaging.

The Museografica team includes a select group of high-level professionals, including architects, exhibit designers, art directors, experience designers, and media developers. Team members have many years of experience in both public and private sectors, covering all aspects of exhibition design, organization, creation and operation.
This work is supported by an elite circle of curators, artists, academics, engineers and other experts across a wide variety of fields. Museografica embodies a constant search for the highest quality, timeless concepts, cutting edge technology and clean, elegant designs.

Museografica works operate at both the human and architectural scales to create a strong sense of place, while focusing on individual experience and opportunities for social engagement. Experiential aspects of the projects, including forms, materials, color, lighting and all qualities of the created space, are driven by program, narrative journey and the potential for creating new forms of interactions.

Museográfica es una empresa privada mexicana, que presta servicios profesionales para la planeación, diseño y realización  de museos y exposiciones. La firma ofrece a sus clientes servicios integrales, abarcando todas las fases del proceso museográfico, desde los estudios de factibilidad iniciales hasta la puesta en operación de las obras.

Somos un selecto grupo de alto nivel profesional, integrado por museógrafos, arquitectos, diseñadores gráficos, artistas visuales y expertos en multimedia, a cuyo cargo se encuentra la programación, diseño y supervisión de los proyectos que le son encomendados. La experiencia conjunta de sus miembros comprende muchos años de actividades en los sectores público y privado, cubriendo prácticamente todos los aspectos de la organización, promoción y operación de museos.

Museográfica fue la primera empresa en su género en México y ha sido pionera en la utilización, en todo tipo de museos, de ambientaciones temáticas y medios audiovisuales e interactivos, que hoy en día son usuales en la comunicación museográfica. A lo largo de sus más de 30 años de actividad, ha realizado la planeación, diseño y producción de las exposiciones permanentes de algunos de los principales museos de México y de otros países, que abarcan una amplia variedad de tipologías, temas y dimensiones.

La firma es reconocida por la realización de importantes museos y exposiciones  que combinan la presentación de objetos y complejos contenidos didácticos, con la creación de espacios museográficos motivadores y funcionales, en los que están presentes una búsqueda constante de calidad y de conceptos y diseños que duran en el tiempo.

[:en _i=”0″ _address=”2.0.0.0″ /][:es _i=”1″ _address=”2.0.0.1″ /][: _i=”2″ _address=”2.0.0.2″ /]
error: Content is protected !!