[:en]Charles earned a BA in Studio Art from The College of Wooster, in Wooster, Ohio, USA, with post graduate studies at the Westlawn School of Yacht Design, and Computer Science at the Science Museum of Minnesota.

He is responsible for business development and technical services at Museografica, focusing on developing innovative strategies using a broad range of technologies to deliver unique digital and interactive experiences.

His purview at the firm includes business management, interaction and user experience design; managing software and hardware systems analysis, engineering and development; cross-platform publishing initiatives including mobile app development; and collaborating on museography.

An expert in both design and information technology, with achievements in a variety of fields including museums, e-learning and software development, Charles has worked with international NGOs and Fortune 500 companies, and is named in multiple international patents.

His leadership in developing innovative design projects has benefited the government of British Columbia, Canada; the Walker Art Center, USA; the Minnesota Children’s Museum, USA; BMW; Disney; and Pillsbury; among many other public and private organizations in the US, Canada, and Mexico.

Highlights of his museum work include:

  • CIMMYT Museum, Texcoco, Mexico.
  • Interactive Museum of the Constitution, México City, Mexico.
  • Kekerten Whaling Station Historic Site, Canada National Parks, Canada.
  • Ant Hill, Minnesota Children’s Museum, St. Paul, Minnesota, USA.
  • Grainland, Minnesota Almanac, and other permanent exhibits at the Minnesota History Center, St. Paul, Minnesota, USA.
  • The Impressionists, Minneapolis Institute of Art, Minneapolis, Minnesota, USA.
  • Jasper Johns Retrospective, Walker Art Center, Minneapolis, Minnesota, USA.

[:es]Socio y Director de Desarrollo

Charles es licenciando en artes plásticas por la Universidad de Wooster, Ohio, EE.UU.; realizó estudios de posgrado en la Escuela Westlawn de Diseño de Yates, y en Ciencias de la Computación en el Museo de Ciencias de Minnesota.

Es responsable de la expansión de los servicios de la empresa, enfocados en el desarrollo de estrategias innovadoras que utilizan una amplia gama de tecnologías para crear experiencias digitales e interactivas únicas.

Su contribución a la firma incluye el diseño interactivo y experiencial; gestión de software; análisis y creación sistemas de hardware específicos para museos; ingeniería y desarrollo; soluciones de contenido multi plataforma, incluyendo el desarrollo de aplicaciones móviles y la integración de contenidos y medios interactivos con la museografía.

Experto en tecnología de la información y diseño industrial, con logros en una variedad de campos incluyendo museos, e-learning y desarrollo de software. Charles ha trabajado con organizaciones no gubernamentales internacionales y compañías de Fortune 500, y está nombrado en varias patentes internacionales.

Su liderazgo en el desarrollo de proyectos digitales innovadores ha sido clave en su trabajo para el gobierno de Columbia Británica, Canadá; el Walker Art Center, EE.UU.; Children’s Museum de Minnesota, EE.UU.; BMW; Disney; y Pillsbury; entre muchas otras organizaciones públicas y privadas en los Estados Unidos, Canadá y México.

Entre los numerosos museos y exposiciones que ha realizado, destacan:

  • Museo del CIMMYT, Texcoco, Estado de México.
  • Museo Interactivo de la Constitución. Ciudad de México, México.
  • La Tallera—Exposición inaugural, Cuernavaca, Morelos.
  • Museo de la Cultura Maya, Chetumal, Quintana Roo.
  • Kekerten Whaling Station Historic Site Displays, Canada National Parks, Canadá.
  • Ant Hill, Minnesota Children’s Museum, St. Paul, Minnesota, EE.UU.
  • Grainland, Minnesota Almanac, y otras exposiciones permanentes en el Minnesota History Center, St. Paul, Minnesota, EE.UU..
  • The Impressionists, Minneapolis Institute of Art, Minneapolis, Minnesota, EE.UU.
  • Jasper Johns Retrospective, Walker Art Center, Minneapolis, Minnesota, EE.UU.

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