[:en]For the commemoration of the centenary of the Mexican Constitution of 1917, a museographic was made for a new 100% virtual museum. Accessible through the web, mobile applications and physical integration in certain emblematic places of the history of the Constitution, this innovative project was among the first to contemplate a museum with a virtual architecture navigable by the public in 3D.

Virtual museography used interactive media, sound, video and 3D recreations, each with several levels of information, to create a spectacular environment. While the architectural project for the virtual museum building was designed and rendered in 3D to provide it with legitimacy and realism.

Additionally, the use of augmented reality technologies was proposed in several precincts of the Republic to recreate important moments in the history of the Constitution, which also had access through the portal of the Museum.[:es]

Para la conmemoración del centenario de la Constitución Mexicana de 1917, se realizo el proyecto museográfico para un nuevo museo 100% virtual. Accesible a través de la web, aplicaciones móviles y con integración física en ciertos lugares emblemáticos de la historia de la Constitución, este innovador proyecto fue de los primeros en contemplar un museo con una arquitectura virtual navegable por el publico en 3D.

La museografía virtual empleaba medios interactivos, sonoros, de video y recreaciones en 3D, cada una con varios niveles de información, para crear un ámbito espectacular. Mientras que el proyecto arquitectónico para el edificio del museo virtual se diseño y renderizó en 3D para dotarlo de legitimidad y realismo.

Adicionalmente, se planteó el uso de tecnologías de realidad aumentada en varios recintos de la República para recrear momentos importantes en la historia de la Constitución, los cuales también tenían acceso a través del del portal del Museo.